Warto odważnie podążać za marzeniami

04.08.2022

Mateusz Sierpiński od dwóch lat rozwija się, jako strateg w agencji DDB Warszawa. Zaczynał od stażu w 17. edycji Programu Kariera. Wielki świat reklamy wciągnął go bez reszty. Dziś pracuje z najlepszymi w branży. Co skłoniło go do przyjęcia oferty pracy po stażu?

 

Skąd pomysł na staż w DDB? Jak Pan ocenia tę decyzję z obecnej perspektywy?

Podczas studiów psychologicznych interesowałem się rynkiem reklamowym oraz towarzyszącymi mu konkursami kreatywności. Agencja DDB Warszawa już wtedy była mi dobrze znana, ponieważ tworzyła kampanie doceniane przez jurorów Effie Awards, KTR czy Cannes Lions. Gdy zobaczyłem ofertę stażu w tej firmie, szybko podjąłem decyzję, że chcę spróbować swoich sił. Z perspektywy czasu, cieszę się, że miałem odwagę podążać za marzeniami.

Jak rzeczywistość zweryfikowała Pana oczekiwania? Jakieś zaskoczenia, niespodzianki?

Niespodzianka czekała na mnie już pierwszego dnia. Wiedziałem, że agencja obsługuje takie marki jak McDonald’s, T-Mobile, Porsche czy Volkswagen. Nie sądziłem jednak, że staż rozpocznę od pracy przy projekcie dla jednej z nich. Od samego początku obdarzono mnie dużym zaufaniem, które przejawiało się nie tylko w angażowaniu mnie w tego typu projekty, ale także dużą dozą samodzielności, której ode mnie oczekiwano i swobody, jaką mi dawano. Równocześnie, na każdym etapie mogłem skonsultować swoje pomysły i czułem wsparcie merytoryczne. Moim zdaniem, takie podejście stwarzało idealne warunki do rozwoju kompetencji i poszerzania warsztatu.

Jakie kompetencje mógł Pan rozwijać poprzez realizację tego właśnie stażu?

Praca pozwoliła mi rozwinąć zarówno kompetencje miękkie, jak i twarde. Były to takie umiejętności, jak analiza danych, poszukiwanie insightów konsumenckich czy praca w zespole. Staż pozwolił mi ponadto zrozumieć proces budowania marki na dużo głębszym poziomie niż pierwotnie. To, w mojej opinii, było największą korzyścią, jaką wyniosłem.

Co skłoniło Pana do pozostania w firmie na dłużej, już jako pracownik?

Przede wszystkim świetna atmosfera, dzięki której nie tylko rozwijam się jako strateg, ale także mam okazję poznać inspirujące osoby. W agencji DDB na co dzień pracuję z jednymi z najlepszych w branży. Kluczowa jest dla mnie możliwość ciągłego rozwoju. Na przestrzeni dwóch lat, od kiedy jestem w DDB, wyraźnie widzę, że stawiane są przede mną coraz bardziej ambitne cele. W tym czasie, wraz z rozwojem kompetencji, wzrosła złożoność i różnorodność realizowanych przeze mnie projektów i zadań.